Program eTwinning

etwinning

Rok szkolny 2015/2016

Już kolejny raz nasza szkoła uczestniczy w międzynarodowym projekcie eTwinning. Tym razem projekt dotyczy ulubionego zwierzątka i jest skierowany do dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat. Biorą w nim udział szkoły z Wielkiej Brytanii, Francji, Rumunii, Bułgarii, Turcji, Gruzji , Polski i Włoch. Celem projektu jest zachęcanie dzieci do pisania w j. angielskim oraz poszerzenie wiedzy na temat różnych gatunków zwierząt. Zadaniem uczniów było wykonanie plakatu przedstawiającego ulubione zwierzę z opisem w j. angielskim. Następnie, plakaty będą sfotografowane i powstanie prezentacja multimedialna, która zostanie umieszczona w Twinspace na stronie eTwinning. Dzięki temu projektowi uczniowi będą mogli porównać swoje prace i umiejętności językowe, dowiedzieć się nowych informacji na temat innych gatunków zwierząt oraz poszerzyć słownictwo z j. angielskiego. Koordynatorem tego projektu jest Anna Barczak i Aleksandra Szymczak.

20160204_160510 20160204_160414 20160204_160404 20160204_160354 20160204_160343 20160204_160326 20160204_160307 20160204_160258 20160204_160245 20160204_160152 20160204_151010 20160204_150845 20160204_150809 20160204_150650

Relacja i zdjęcia: A . Szymczak, film A. Barczak

Rok szkolny 2014/2015
Kolejny raz nasza szkoła bierze udział w międzynarodowych projektach realizowanych w programie eTwinning.

Pierwszy projekt EasterTraditions (Tradycje wielkanocne) realizowany jest przez uczniów klasy I b. Celem jego jest poznanie wielkanocnych tradycji w innych krajach europejskich.
Uczniowie i nauczyciele poprzez prace plastyczne, wykorzystując narzędzia TIK, poznają się nawzajem, przekazują informacje o przygotowaniach do Wielkiej Nocy oraz o samym Święcie.
W projekcie bierze udział 7 partnerów z 5 państw: Rumunii, Litwy, Belgii, Hiszpanii, Polski.
Kopiując poniższy link można zobaczyć jak klasa przedstawiła się swoim przyjaciołom, biorącym udział w projekcie.

http://www.thinglink.com/scene/633672398205353985

Więcej o tym projekcie można dowiedzieć się klikając w poniższy link.

http://twinspace.etwinning.net/6993/home

W drugim projekcie Waterday slogan contest (Konkurs na hasło z okazji Dni Wody) biorą udział uczniowie klas drugich i trzecich. Celem projektu jest uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody. Zadaniem uczniów było wykonanie plakatów z hasłem na Dzień Wody. Plakaty zostały drogą elektroniczną wysłane do Turcji. Tam zostaną wyłonione najlepsze, a z wszystkich powstanie film, na który z niecierpliwością czekamy.
W projekcie bierze udział 7 partnerów z 6 państw: Włoch, Albanii, Hiszpanii, Turcji, Belgii, Polski.
Plakaty wykonane przez naszych uczniów:

klasa 2 001  klasa 2 002

klasa 2 004  klasa 2 007

??????????  DSCN2091

??????????  ??????????

??????????  DSCN2089

DSCN2093

W projekcie tym uczennica naszej szkoły Hanna Szczepaniak z klasy IIIa zajęła II miejsce.

etw_certificate_113457_pl(1) - Kopia-page-001  etw_certificate_112553_pl(1)-page-001
  PREZENTACJE DO PROJEKTÓW: 

Easter traditions in Poland.

Our Lenten Retreat

Preparations for Easter

 

 

Koordynatorem projektów jest p. Anna Barczak przy współudziale p. Aleksandry Szymczak


 

Od marca 2010 roku nasza szkoła uczestniczy w programie eTwinning. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który dzięki swojej platformie internetowej, promując wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej umożliwia współpracę szkół. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami.

Pierwszym projektem który realizowaliśmy był „Butterflies Across Europe”  (Motyle lecą przez Europę).

W projekcie brały udział 52 szkoły z 23 krajów. Były to placówki z: Grecji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Bułgarii, Francji, Szwecji, Turcji, Rumunii, Czech, Islandii, Holandii, Łotwy, Portugalii, Litwy, Norwegii, Włoch, Węgier, Hiszpanii, Finlandii, Niemiec, Irlandii i Polski.

Celem projektu było ułatwienie nawiązania kontaktów między dziećmi z różnych krajów Europy, wzbudzenie zainteresowania innymi krajami oraz żyjącymi w tych krajach dziećmi.

Dzieci pod opieką nauczycieli wykonywały papierowe motyle. Jedna strona motyla była kolorowa, ozdobiona, natomiast druga przeznaczona była na umieszczenie informacji.  Były to informacje  pisane w j. angielskim. Zawierały one wiadomości o uczniu który je wykonał oraz o szkole. Takie motyle wylatywały z naszej szkoły do partnerów projektu trzykrotnie. (listopad 2010, styczeń 2011, marzec 2011).  Otrzymane z innych szkół motyle stanowiły zachętę do dalszego pogłębiania wiedzy o różnych krajach europejskich. Dzięki motylom można było bliżej przyjrzeć się trasie jaką one pokonały od nadawcy do adresata. Etapy wykonywania motyli dokumentowane były na zdjęciach i umieszczane na platformie. Umieszczaliśmy też zdjęcia z wystawek zorganizowanych z motyli , które do nas trafiały. W lutym 2012 r. motyle wyleciały po raz ostatni. Tym razem miały one na wewnętrznej stronie rysunki przedstawiające dzieci podczas wykonywania ulubionych zajęć – taniec, gry, zabawy sportowe, pływanie. Nauczyciele natomiast wykonywali duże motyle, które zawierały zdjęcia i informacje o naszym kraju, mieście i szkole. Na platformie umieszczaliśmy zdjęcia, tak jak podczas poprzednich edycji oraz krótkie filmiki związane z aktywnością ruchową uczniów.

motyle9b motyle9f

Za udział w projekcie otrzymaliśmy odznakę – Certyfikat eTwinning.

Od września 2012 roku bierzemy udział w realizacji kolejnego projektu. Tym razem jako inicjatorzy, założyciele projektu. Nosi on nazwę „Seasons – magic and colour” (Pory roku – magia i kolor).

W ramach tego projektu dzieci obserwują charakterystyczne dla danej pory roku życie i zwyczaje w swoich i innych (partnerskich) krajach. Pozwala to na poznanie różnorodności kulturowej oraz dziedzictwa kulturowego różnych regionów Europy.

W projekcie bierze udział 8 szkół z 6 krajów. Są to: Rumunia, Litwa, Włochy, Turcja, Chorwacja. I Polska.

Na platformie umieszczane są zdjęcia i prezentacje związane z daną porą roku. Uczniowie wykonują prace plastyczne, biorą udział w imprezach  związanych z określoną porą roku, nauczyciele przekazują informacje za pomocą poczty elektronicznej oraz blogu prowadzonym do tego projektu. Drobne upominki i życzenia przekazywane partnerom drogą listowną sprawiają wszystkim wiele radości.

Uczniowie wykonali już wiele prac plastycznych, obejrzeli  to , co wykonali nasi partnerzy. Poznali ich zwyczaje związane z jesienią i zimą.

Z niecierpliwością czekają na nowe wieści od naszych małych przyjaciół i ochoczo dzielą się tym, co u nas najpiękniejsze. Cieszy ich poznawanie tradycji innych krajów i to, że inni mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy o naszej ojczyźnie.

Efekty naszej współpracy można oglądać i śledzić na bieżąco, wklejając poniższy link w przeglądarkę internetową:

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p83286 

Comments are closed.